Neurovývojové souvislosti v procesu učení na ZŠ

Kurz nabízí komplexní pohled na proces učení z neurovývojového hlediska a jeho souvislost s biologickými, evolučními a kulturními faktory. Účastníci získají přehled o zákonitostech učení, vývojové stimulaci mozku prostředím a významu dílčích funkcí, jako jsou percepční, kognitivní a motorické schopnosti, motivace či inteligence.

Kurz bude zaměřen na následující témata:

  • Neurovývojový kontext učení – evoluční, biologický a kulturní.
  • Zákonitosti učení a vývojová stimulace mozku okolím – videa a komentář.
  • Zapojení dílčích funkcí při učení – workshop – zážitkové učení, týmová práce.
  • Dílčí funkce a jejich charakteristika – inteligence, percepční, kognitivní a motorické funkce, motivace dětí s SPUCH.
  • Specifika dětí se specifickými poruchami učení a chování poruchami – videa a komentář
  • Jak pracovat s rodiči, kteří mají dítě s vývojovou poruchou – rozhovor, dílčí vedení k nápravě, interdisciplinární spolupráce.
  • Modelové situace dětí s poruchami učení – workshop.
  • Pět principů správného rozvoje dětí – osvojení principů na konkrétních kazuistikách.
  • Percepčně-motorická nápravná cvičení – principy a účinky v praxi.
  • Jak rozvíjet a stimulovat děti v rámci ZŠ – role učitele v nápravách, praktické tipy na dle konkrétních obtíží.


Seminář proběhne: 14. 10. 2025, 13.00–16.15

Název: Neurovývojové souvislosti v procesu učení na ZŠ

Místo: Dr. Milady Horákové 447/60, Liberec

Časová dotace semináře: 4

Cena: 1 900 Kč

Přihlašovací formulář