Dítě se specifickými poruchami učení a chování
Hodinová dotace: 8 hodin
Číslo akreditace: A2022/0009-SP/PC/PP/VP
Anotace:
Vzdělávací program je určen pracovníkům, kteří v rámci
poskytování sociální služby pracují s dětmi a rodinami, dále pak pěstounům.
Cílem kurzu je zprostředkovat účastníkům základní vhled do problematiky.
Účastníci budou seznámeni specifickými poruchami učení a chování a způsoby, jak
s dětmi s takovými problémy pracovat, případně jak poučeně komunikovat s rodiči
těchto dětí a se školou, jak pomoci nalézt odborné řešení.
Specifické poruchy chování nazýváme také hyperkinetické poruchy. Jedná se o
poruchy pozornosti projevující se hyperaktivitou, impulzivitou a
nesoustředěním. Dítě není schopno dostatečně se soustředit a dodržovat daná
pravidla, navzdory svému věku, kterému daná úroveň těchto schopností odpovídá.
Tyto poruchy mají biologickou příčinu a dají se úspěšně léčit.
Specifické poruchy učení jsou příčinou výukových potíží dítěte ve škole,
obvykle pozorované až v období školní docházky. Řadíme mezi ně zejména dyslexii,
dysortografii, dysgrafii a dyskalkulii.
Účastníci se seznámí s charakteristikou poruch učení i chování, v základní rovině se způsoby reedukace těchto poruch, dále s možnosti spolupráce s odborníky při řešení problémové situace. Budou jim představeny způsoby pomoci rodičům dětí s těmito poruchami. Dále možnosti a postupy, jak vhodně ovlivnit chování dětí se specifickými poruchami chování. Seznámeni budou také s vhodnými způsoby, jak přistupovat k dětem s poruchami učení, které jim pomohou zvýšit školní úspěšnost.