Další vzdělávání pedagogických pracovníků
Správný průběh online seminářů zajišťujeme přesně dle podmínek Ministerstva školství.
Jak dokládat distanční vzdělávání?
Vždy platí, že se jedná o realizaci online synchronní formu. Účast na semináři tzv. "ze záznamu" proto není možná.
Nad rámec pravidel uvedených ve výzvě je v případě možnosti konání šablony (nebo její části) distanční formou nutné doložit, že setkání proběhlo. Z doložených podkladů musí být vždy zřejmé, kdy se setkání uskutečnilo, počet účastníků a že proběhlo synchronní formou. Možnosti doložení jsou následující:
Snímek obrazovky (Print Screen) notebooku/PC/smartphonu, který obsahuje minimálně tyto údaje: datum konání akce - viditelný na ploše obrazovky (např. na liště notebooku/PC), nebo v okně využívané komunikační platformy a počet přihlášených účastníků.
nebo
Výpis dat vygenerovaný z používané komunikační platformy, který obsahuje minimálně tyto údaje: datum konání akce a počet přihlášených účastníků.
Čestné prohlášení statutárního zástupce o konání akce nesplňuje podmínku doložení konání šablony distanční synchronní formou.
Ideální je, pokud si účastník pořídí snímek obrazovky ze semináře sám a předá jej vedení školy. Usnadní tak vedení školy případné zpracování zprávy o realizaci v projektu. Dodatečné shánění snímků od pořadatele kurzů ohrožuje splnění termínu podání této zprávy. Jak takový snímek pořídit nalezente v našem návodu.
Níže uvedená opatření se tedy ruší. Na našich stránkách je necháváme k dispozici pro potřeby zpracování zpráv o realizaci vykazovaných za období mimořádného stavu.
Účast pedagogů na distančních kurzech DVPP je možná již jen do 30. 6. 2021, od 1. 7. 2021 se vrací v platnost původní příloha č. 3 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad umožňující pouze prezenční realizaci DVPP dle standardních podmínek.
Zrušená opatření, končící 30. 6. 2021:
V této aktivitě je možné i v nouzovém stavu pokračovat. Stejně jako na jaře nabízí organizace poskytující DVPP formu on-line vzdělávání.
Podstatná je následující změna:
"Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu: Nad rámec pravidel uvedených ve výzvě je v případě konání individuálního vzdělávání
distanční formou nutné toto vzdělávání doložit např. snímkem obrazovky (print
screenem), ze kterého bude zřejmý počet přihlášených účastníků včetně zobrazení dolní
lišty obrazovky notebooku/PC, kde je vidět datum a čas pořízení print screenu."
Oproti dosavadní praxi, kdy screeny obrazovky pořizoval a archivoval poskytovatel kurzů, nyní je tato povinnost na straně školy. Ve své podstatě toto nařízení znamená, že screen obrazovky bude škola přikládat ke zprávě o realizaci s kopií osvědčení z kurzu.
Účastníkům našich kurzů budeme zasílat screen obrazovky společně s osvědčením. Je ale nutné, aby jste si tento doklad vyžádali od ostatních poskytovatelů vzdělávání, případně, aby si screen obrazovky pořídili účastníci během kurzu sami (naše technická podpora je to na kurzech naučí).
![](https://eac59eef2d.clvaw-cdnwnd.com/87a9a51a3bda86173a87905afc249453/200000389-6bdd16bdd5/Webin%C3%A1%C5%99e%20zm%C4%9Bna%20celkem.jpg?ph=eac59eef2d)
Další níže uvedené informace zůstávají v platnosti.
Možností je on-line vzdělávání. V této formě nabízíme vzdělávání pro všechny zájemce z celé republiky. On-line vzdělávání je jinou formou akreditovaných prezenčních seminářů, kterou po dobu nouzového stavu umožnilo MŠMT a lze je hradit z šablon.
Takové vzdělávání musí splňovat následující kritéria:
- Program musí být pochopitelně akreditován v prezenční formě.
- Jeho realizace v on-line podobě musí být oznámena MŠMT, jeho pracovníci mají na semináře umožněn přístup.
- Formu webináře nebo videokonference ap. lze realizovat v souvislé délce maximálně 90 minut nejvýše ve dvou těchto blocích za den. Bloky je nezbytné oddělit přestávkou v délce alespoň 1 hodiny.
- Je nezbytné, aby s touto změnou souhlasili všichni účastníci kurzu. Po této stránce máme ošetřeny naše přihlašovací formuláře. Po přihlašovaných je vyžadován souhlas s účastí na vzdělávání.