Krátké setkání s velkým obsahem – jak funguje systém sociální podpory rodinám a dětem, kam a kdy se obrátit, když je žák nebo jeho rodina ve sloužité situaci, jak fungují sociální služby, OSPOD? A jak s tímto systémem může spolupracovat škola a pedagog? Na nejen tyto otázky vám zodpoví sociální pracovnice a mediátorka Mgr. et Bc. Nataša Riesová....
Zde se dočtete, co je kolem nás nového
AmosTalks: Poruchy pohlavní identity
Krátké setkání s velkým obsahem – dnes intenzivně skloňované téma pro vás připravila laktorka, speciální pedagožka a terapeutka Mgr. Alena Vlková. Setkání vás uvede a zorientuje v problematice poruch pohlavní identity. Budou zde komunikovány přístupy použitelné v praxi – doporučení do individuálního výchovného plánu či plánu pedagogické podpory....
Začněte druhé pololetí vzděláváním!
Na měsíc únor máme pro pedagogy i nepedagogické pracovníky mateřských, základních a středních škol připravenou další pestrou nabídku kurzů dalšího vzdělávání. Těšíme se na vaši účast.
Výtvarné techniky – tisk z výšky
Pod možná tajemným názvem tisk z výšky se skrývají techniky linorytu a linořezu. S lektorkou Terezou Kašťákovou jsme pro Vás připravili podzimní kurz, na kterém si techniku můžete prakticky vyzkoušet. Co si vyrobit razítko třídy, exlibris nebo PF na příští rok? Naučte se, jak s technikou pracovat a jak ji následně používat ve vlastní výuce.
Co je školní zralost a co školní připravenost – jaké hlavní aspekty se posuzují, jak přihlížet ke všem oblastem vývoje s dostatečně rozvinutými kompetencemi v oblasti emocionálně-sociální, kognitivní, somatické i pracovní? Naučte se tvořit a pracovat s individuálně zaměřeným portfoliem předškolních dovedností, pracovat s různými typy a styly...
Krátké setkání s velkým obsahem – Mezi dvě nejčastější úzkostné poruchy u dětí a adolescentů patří sociální fobie a generalizovaná úzkost. Během setkání lektorka seznámí účastníky s krizovým scénářem při panické atace a ukáže účastníkům základní techniky při první psychologické pomoci. Součástí setkání bude diskuze. Své dotazy k tématu můžete...
Seznamte se s metodickými postupy, vhodnou hrou a konkrétními činnostmi podporujícími předčtenářskou gramotnost. Na praktickém semináři si ukážeme, jaké dovednosti předcházejí čtení a jaké psaní (grafomotorika), a co bychom měli zvládnout v rámci logopedických chvilek, jak aplikovat základní pravidla pedagogické logopedické práce.
Krátké setkání s velkým obsahem – Duševní onemocnění se často projeví kolemtřetího roku života. Úzkostné a depresivní poruchy se projeví v první řadě na školním výkonu. Malé děti dávají najevo, že se necítí dobře, jinak než starší a dospělí. Lektorka se dotkne tématu úzkostného dítěte a jak ním pracovat a ukáže techniky, které se dají použít v...
"Syndrom CAN – rizikoví rodiče, rizikové děti" uzavírá cyklus tří seminářů, které jsme pro vás připravili na téma problematiky syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Jaké faktory zvyšují riziko vzniku syndromu CAN? Jak využít možnosti všeobecné, selektivní a indikované prevence ve škole? Jak spolupracovat s poskytovateli prevence v...
"Syndrom CAN – intervence pedagoga" je druhý z cyklu tří seminářů, které jsme pro vás připravili na téma problematiky syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Jakým způsobem se celá problematika promítá do práce pedagoga? Co je vaší povinností v případě podezření na CAN? Jak vhodně a citlivě tento problém řešit? Kde hledat pomoc? Na...
Aktivity na podporu wellbeingu ve škole
Doslovný překlad slova Wellbeing je blahobyt, který můžeme vnímat v celkovém stavu fyzického, emocionálního, duševního a spirituálního zdraví a pohody člověka. Jak k takové pohodě, blahobytu pomoci žákům? Konkrétní postupy a aktivity vám představí lektorka Mgr. Alena Vlková na našem prezenčním semináři.
Poruchy pozornosti a aktivity u dětí vyžadují citlivý přístup, trpělivost a řád, a to nejen ve výuce. Dítě, u kterého je diagnostikována porucha pozornosti, má potíže se soustředěním, koncentrací, udržením pozornosti a je přelétavé v činnostech. Je impulzivní, u ničeho dlouho nevydrží, je neklidné pohybově i v ústním projevu. Může mít potíže v...
Rozvíjení prostorové představivosti dětí pomocí kreslení a modelování je ústřední téma praktického semináře pro pedagogy z MŠ. Naučte se rozpoznávat charakterisktické znaky kresby z pohledu geometrického, osvojte si metodiku kresebného tvoření, které vede k rozvoji představovisti dětí. Nejen tato témata vám představí lektorka RNDr. Marie Kupčáková,...
Rovina a prostor hravě
Pro pedagogy na 1. st. ZŠ jsme připravili ve spolupráci s lektorkou RNDr. Marií Kupčákovou, PhD. praktický seminář s workshopem zaměřený na rozvoj geometrických poznatků prostřednictvím tvořivého učení a činnostních metod učení.